高2 English Communicationの授業

投稿日:

MIWADA TOPICS
 今年度、高2の授業にディベートを取り入れました。AETのKalie先生の指導の下、教科書のレッスンに関連したトピックで全4回実施いたしました。
 3学期にはオープンディベートを2回行い、全員が壇上で自分の意見を主張する機会を持ちました。賛成側と反対側のチームに別れ、討論することで、英語力だけでなく、コミュニケーションスキルやプレゼンテーションスキルも身に付いてきました。
 今後の課題は、相手の意見に反論しながら、論理的に議論を組み立て、展開することができるようになることです。
 様々な論題を取り扱いましたので、関連文献を英語で読むなど知識を広げることができたと思います。4回目の論題は、「人工知能は人間にとって有益であるか否か。」でした。丁度、3月2日のAIロボット、ペッパー君の学園訪問と重なり、生徒の興味関心も高まりました。

論題
S2
・Texting is the evolution of language.
・Volunteering is a selfish act.
・Medical testing on animals is necessary for progress. 
・On balance, artificial intelligence is beneficial to humanity.

Feedback from Kalie Mackey
I have to say that I am very impressed by the improvement the students made over the course of the few debates. The first debate about texting seemed very difficult and confusing for the students. Of course, this was understandable since it was their first time, but I am really impressed that within just four debates they are able to not only understand the structure of a debate and the function of its parts, but also are able to participate and work with one another in an effort to win. I think the students should be very proud of themselves and I hope they realize that the skills they are developing through debating are skills they can benefit from for their entire lives.
I hope the students enjoyed the debates and I look forward to doing more in the future!(^^)

Kalie